185
blog,paged,paged-2,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

AAA + Faktum = Väggnovell

Tidigt i våras hörde Faktum av sig till oss och ville ha hjälp med att skapa uppmärksamhet kring den femte utgåvan av Faktum Novell. Det hela utmynnade i en idé inspirerad av historiska väggtidningar i olika kulturer som ett sätt att sprida det fria ordet

Lita på kreativitet, lita på ditt varumärke och våga!

Dagens marknadsförare och kommunikatörer har en verktygslåda fullproppad med hjälpmedel, nycklar och metoder för att effektivt och snabbt nå ut med optimerade budskap och erbjudanden. Kommunikation har faktiskt utvecklats till värsta ”prylsporten” där det gäller att vara mest ”kittad” med den rätta utrustningen men där innehållet

Varumärkesutveckling för kulturverksamheter

I höst kan 8 verksamheter inom kulturområdet få värdefull hjälp med att utveckla sina varumärken och sin kommunikation. För 9:e året i rad håller Alexén Avehall Advisory kurs i varumärkesutveckling och kommunikation på Kulturverkstans utbildning Internationell Kulturprojektledare. Som vanligt vill våra studenter jobba med verkliga

Fredagsbiten -74: The Wild One (Suzi Quatro)

Suzi Quatro slog igenom i början av sjuttiotalet på en rockscen som helt dominerades av män. Bara 154 cm ägde hon scenen i svart läder och med en stor Fender Precision Bass. ”It doesn't occur to me if a 6-foot-tall guy has pissed me off not

Fredagsbiten -74: Men tiden går (Monica Zetterlund)

Men tiden går. Hasse&Tages text är en nostalgisk satir över en förenklad världsbild, framförallt i amerikanska filmer. Stereotyper och klichéer gör det lättare för folket att förstå… typ. Eller ville verkligen filmskaparna att vi skulle förstå? Vad enkelt allting va’, sjunger Monica för att i nästa

Loading new posts...
No more posts