3870
post-template-default,single,single-post,postid-3870,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Vad gör vi egentligen?

Det händer att vi får frågan: Vad sysslar ni med egentligen? Är ni en reklambyrå eller är ni föreläsare? Är ni en designbyrå eller är ni strategiska rådgivare? Utbildar ni kreatörer eller gör ni böcker? … Och när ska man kontakta er?

Det korta svaret är: Varumärkesnära tjänster! Allt vi gör utgår ifrån varumärket. Allt hänger ihop, lixom!

Det längre svaret är: Vi hjälper verksamheter att stärka och förtydliga sina varumärken för att kännas attraktiva och relevanta för dem de vill nå (målgrupper = människor). Varumärkesutveckling kan förstås innebära många olika saker. Men idag när varumärken (produkter, tjänster, verksamheter, platser etc) blir mer och mer lika varandra är det, helt ärligt, en överlevnadsgrej att vårda och att utveckla sitt varumärke. Att våga vara kreativ – på ett sätt som stämmer med den känsla man vill förmedla!

Det kan handla om att se över din varumärkesplattform! Är den tydlig och inspirerande för alla som jobbar i verksamheten? Stämmer den med det ni vill? Är visionen utmanande och lockande? Handen på hjärtat, går dina medarbetare igång på era kärnvärden eller känns de lite tråkiga och generiska? Kvalitet och hållbarhet är exempel på vanliga kärnvärden som inte många går igång på idag. Kvalitet och hållbarhet är något vi förväntar oss  – hygienvärden som inte berättar något intressant om varumärket. 

Att formulera en utmanande vision och genuina kärnvärden som får dina medarbetare att känna stolthet skapar energi framåt! 

Det kan handla om att uppdatera din visuella identitet. Ger den rätt känsla av vad ni som varumärke står för och hur ni vill uppfattas idag?

Det kan handla om att ert varumärke inte är tillräckligt tydligt. Grunden kanske är bra, men ni märks inte. Då behöver ni positionera er! Hur kan ni sticka ut och särskilja er? Vi ställer oss ofta frågan: Varför vill man överhuvudtaget se ut som nån annan? Den som vågar sticka ut på ett eget sätt – det behöver inte vara mycket men så att det märks – den blir intressant! Om alla runt omkring en skriker, kan det finnas en möjlighet i att viska.

Det kan handla om mervärde. Kan ni ge er publik nåt mer än er produkt, tjänst etc? Något som ger en skön känsla av er som varumärke –  underhållning, inspiration, kunskap. Det kan vara på sociala medier men också något att faktiskt hålla i handen. Guide Michelin är ett exempel på mervärde som stärker varumärket och håller över tid – i detta fall 124 år … hittills. En tydlig innehållsstrategi gör det lättare att skapa mervärde som faktiskt känns – oavsett var man möter varumärket! 

Detta är bara några av de varumärkesnära tjänster vi erbjuder. Allt vi gör är i varumärkets tjänst!

Vem vill vi nå? Vi tror att du som kommer till oss inte är helt säker på vad du vill ha, men att du är öppen och nyfiken på att hitta något eget för att våga särskilja dig och sticka ut!

Vi tror inte på några färdiga modeller där man puttar in några sköna ord och ut kommer en idé – shit in shit out! Insikter och idéer föds inte på det sättet. För oss är varje uppdrag unikt och utgår från dina förutsättningar och dina ambitioner. Vi har lång erfarenhet av att leda kreativa processer.

Så, om du är redo att göra något annorlunda, om du vill gå all-in med något eget för att få resultat så kanske vi ska prata!