3269
post-template-default,single,single-post,postid-3269,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Bruset, ängsligheten och Varumärkesplattformen

Bruset… Det gäller att nå igenom bruset och bruset har aldrig varit större än just nu!

Vi sa det för 3 år sedan, vi sa det för för 5 år sedan, för 10 år sedan, för 20, 30 och säkert 50 år sedan. Vi kommer att säga det nästa år och antagligen om 10 år.

Men vad krävs då för att nå igenom det så kallade bruset? Idag lägger många sin tilltro på sökord och att hamna högst upp hos Google eller att anlita en hipp influerare som förväntas skapa ”nåt viralt”. Det kommer inte hända! Ledsen att säga det men tyvärr är det bara några få som lyckas med detta. Och då handlar det oftast om tillfälligheter. Idag tittar alla på varandra och tänker ”vi gör som dom”. Om alla använder samma sökord, svänger sig med samma typ av värderingar och använder liknande influerare hur skall vi då se skillnaden på vem som är vem? Den som gör som alla andra blir varken framgångsrik eller speciell.

Hur kommer man då ur denna ängsliga gyttjebrottning kan man fråga sig?

Jo, man måste ha en stadig grund att stå på – en tydlig och relevant Varumärkesplattform. Varumärkesplattformen talar om varför verksamheten finns, vad vi står för och vad som skiljer oss från andra. Den visar oxå på en tydlig riktning vart vi vill, både externt och internt.

En långsiktig kommunikationstrategi bygger på en tydlig och relevant varumärkesplattform.

Prata med oss om hur vi tillsammans kan förtydliga din Varumärkesplattform!