3261
post-template-default,single,single-post,postid-3261,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

En snygg 10-åring

I samband med frisörsalongen Sashays nyss avslutade 10-års jubileumsmånad gjordes ett Instagraminlägg om hur vi tillsammans med Sashay tog fram namn och visuell identitet:

– Ordet dök upp i en mening i en bok: ”She sashayed down the aisle…”, det lät exklusivt, självsäkert och lite provocerande på något vis. Ordet i sig lät oxå snyggt när vi uttalade det – Sashaaaayyyy. Inget snack, Sashay it was! Logotypen skulle kännas mjuk och i rörelse, gärna handritad för att lyfta det personliga, det egna… efter många försök hittade vi rätt.

Att ta fram ett namn till en verksamhet, sin egen eller andras, kräver hårt arbete och reflektion. Du måste vara insiktsfull och ifrågasättande men oxå ha ett mod att våga. Namnet ska spegla din verksamhet och vad den står för – vision och kärnvärden. 

Namngivning/naming och Visuell Identitet är något vi gärna hjälper dig med.