3248
post-template-default,single,single-post,postid-3248,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

7 kulturverksamheter som fått varumärkesinsikt!

Håll ögonen på Clownkliniken, Göteborg Art Sounds, Hagabion, KKV (Konstnärernas Kollektivverkstad), Lagerhuset, Mirja Burlin och Mölndals Stadsmuseum! Samtliga 7 kulturaktörer har deltagit som case i vår 6-veckorskurs på Nätverkstan/Kulturverkstan och fått en grundlig genomlysning av sina verksamheter, varumärken och sin kommunikation.

För 8:e året i rad har vi haft glädjen att föreläsa, samtala och handleda årets 27 ambitiösa och kloka studenter på den 2-åriga utbildningen ”Internationell Kulturprojektledare”. KV22-klassen har jobbat gruppvis nära uppdragsgivarna med uppgift att göra en kritisk analys av verksamheten med fokus på varumärke och kommunikation. Kursen inleddes med en föreläsningsvecka, varvat med uppgifter, där studenterna fick kunskap och verktyg att ta med sig i sina case, och där vi guidat dem under vägen. Gruppernas arbete utmynnade i fördjupade insikter kring varumärke och kommunikation, samt idéer och förslag på prioriteringar och görbara förbättringar. Kursen avslutades traditionsenligt med två dagars presentationer på Göteborgs Litteraturhus – som vanligt blev det många intressanta samtal. Att ha koll på sitt varumärke är lika viktigt för ickekommersiella varumärken som för kommersiella varumärken!

En av årets viktigaste insikter från klassen: ”Det kan vara jobbigt när man är vänster och ska göra reklam – det gäller att hitta sitt sätt att göra reklam!” 

Tack till alla inblandade!