3226
post-template-default,single,single-post,postid-3226,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Varje projekt startar med en brief, få projekt blir helt lyckade. Varför?

Den kreativa briefen är kartan i ditt projekt, den hjälper projektet att hitta rätt utifrån de givna (ärliga!) förutsättningarna.

I fredags avslutade vi kursen Kreativ brief på AD+COPY, Yrgo, Lindholmen. I år var det för sjätte gången vi höll denna kurs för ettorna. I kursen fördjupar vi oss i vad en kreativ brief faktiskt är, varför den är så viktig för ett projekt/uppdrag och vad som är den egentliga skillnaden mellan kundbrief och kreativ brief. Kursen avslutas med ett ”fiktivt” case. Studenterna får en ganska tunn brief av oss som de ska ifrågasätta och, genom research och analys, skapa en kreativ brief med en tydlig insikt och en övergripande idé. Vi valde Liseberg som ”fiktivt” case och i fredags presenterade de 8 grupperna varsin kreativ brief för uppdraget. Bra jobbat alla!  

 

Behöver din verksamhet hjälp med att skapa en tydlig karta inför kommande projekt så hör av dig så hjälper vi er gärna att ta fram en kreativ brief! 

En dålig brief resulterar oftast i ett misslyckat projekt  – Shit in shit out!