3165
post-template-default,single,single-post,postid-3165,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Årets laguppställning ADCW22 + AAACCC

Under två intensiva veckor har vi hållit kursen Kreativitet, Idé och Koncept med YRGO ADCW22. Klassen fick i uppdrag att skapa en övergripande idé och kommunikationsidéer med syfte att öka kännedomen om Kraftsamling Klimat 2030 – Västra Götaland ställer om* och få fler verksamheter att vilja vara med och bidra i omställningen. Kraftsamling Klimat 2030 – Västra Götaland ställer om vill primärt nå beslutsfattare inom industri, transport och jordbruk men även förstås påverkare, opinionsbildare och ”den vanliga människan”, som kanske är medarbetare på ett företag och som har idéer till förändring.

Hur blir man uppmärksammad och ihågkommen idag när alla talar om hållbarhet och miljö? Hur kan vi påverka och förändra beteende? Vilka insikter kan faktiskt leda till förändring? Var når vi mottagarna? Det måste till något mer, oväntat och överraskande. Kan vi hitta ”nya” kanaler? Resultatet blev sex intressanta och utvecklingsbara kampanjidéer. Bra jobbat ADCW22!

* Kraftsamlingen Klimat 2030 – Västra Götaland ställer om startades 2017 och drivs av Västra Götalandsregionen och Länsstyrelsen i Västra Götalands län, i samverkan med fler aktörer. Kraftsamlingen Klimat 2030 – Västra Götaland ställer om samlar företag och branschorganisationer, kommuner och kommunalförbund, högskolor och institut, föreningar och andra organisationer i Västra Götaland som vill ta ställning och bidra i omställningen till en klimatsmart region. Omställningen omfattar alla delar av samhället.