3130
post-template-default,single,single-post,postid-3130,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Kulturvarumärken med nya insikter

Vad har Returkultur, Kulturungdom, Göteborgs Konstförening, Jazzklubb Vauxhall, Trollhättans Konsthall, Hållbarhetsfestivalen och Textival gemensamt? Jo, samtliga deltog som uppdragsgivare i årets upplaga (7 året) av vår kurs i Varumärkesutveckling och kommunikation på Nätverkstan/Kulturverkstan. Under 6 veckor har studenterna på den 2-åriga utbildningen ”Internationell Kulturprojektledare” jobbat gruppvis nära sina uppdragsgivare med uppgift att göra en kritisk analys av verksamheten. Kursen inleddes med en föreläsningsvecka, varvat med uppgifter, där studenterna fick kunskap och verktyg att ta med sig i sina skarpa case, och där vi handlett dem under vägen. Gruppernas arbete utmynnade i fördjupade insikter kring varumärket samt idéer och relevanta förslag på förbättringar (vision, kärnvärden, målgruppsanalys, positionering, kommunikationsstrategi, kommunikationsplan).

Nivån var hög när studenternas insikter och idéer presenterades under två inspirerande dagar på Göteborgs Litteraturhus. En av årets viktiga insikter var  ”Den som vill vara allt för alla, betyder ingenting för någon.” Bra jobbat KV21!