2743
post-template-default,single,single-post,postid-2743,single-format-video,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Intressant studie om myndigheters logotyper

Magnus Fredriksson vid Göteborgs Universitet, JMG har gjort en studie över myndigheters logotyper. Hur de förändrats över tid när många myndigheter måste konkurrera med den privata sektorn om anslag mm. Att ha ett starkt varumärke för en myndighet blir kanske extra viktigt vid ett regeringsskifte. Ett starkt varumärke visar oftast att du är relevant i ditt erbjudande. Och Alla vill ju vara unika men hur unik är en myndighet egentligen och hur unik är en logotyp efter ett tag. Kolla filmen och ladde ned hela studien Att (re)presentera staten? – En analys av svenska myndigheters märken och logotyper 1974–2019 på gu.se.

Tack för tipset Douglas!