2372
post-template-default,single,single-post,postid-2372,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

”Fel” målgrupp – omfamna eller ta avstånd?

Intressant av Stina Oscarson, bör  varumärken ta avstånd från viss typ av människor/handlingar i sin målgrupp.

Exempelvis kriminella som på bilder poserar i dyra klädmärken  med tydliga logos. Eller rapvideos där dyra varumärken syns ihop med vapen och en förkastlig kvinnosyn…

Tommy Hilfiger och Timberland har gjort sina respektive resor. Många exklusiva klädmärken har anammats av engelska fotbollshuliganer; Stone Island, Fred Perry, Burberry, Pringle, CP Company Fila, Adidas mfl.

Hur skall man som varumärke agera? Skall man omfamna den ”nya” målgruppen med allt vad den står för, skall man tydligt ta avstånd eller bara ¥go with the flow”?

Hur tänker ni?0

Länk till artikeln i SvD: Bör Gucci ta avstånd från ”Dödspatrullerna”?