2235
post-template-default,single,single-post,postid-2235,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Vi söker kulturcase… igen!

För 5:e året i rad har vi fått förtroendet att driva kursen Marknadskommunikation för kulturfältet (30p) för Internationella kulturprojektledare på Nätverkstan/Kulturverkstan. (Kursstart vecka 37.)

Kursens första vecka ägnar vi åt föreläsning om varumärke, positionering och identitet. Övriga 5 veckor jobbar studenterna i grupp med ett skarpt case. Med hjälp av de verktyg de fått under första veckan skall de identifiera och analysera en uppdragsgivarens kommunikationsproblem och avslutningsvis presentera en kommunikationsplan och förslag på förändringar och förbättringar av uppdragsgivarens varumärkeskommunikation.

Vi söker nu 8 nya case, kulturorganisationer eller kulturprojekt, till hösten kurs. Detta är ett jättebra tillfälle för dig som kulturverksamhet att få en fullständig genomlysning av ditt varumärke och din kommunikation.

Tidigare organisationer eller projekt som deltagit som case i utbildningen; Adas Musikaliska Teater, Art inside Out, Atalante, Crippas Café, Filmkontoret Götebors Stad, Festival Del Mar, Fuse Fam, Föreningsgatan 2, Galleri Box, Göteborg Baroque, Göteborgs Litteraturhus, Kreatörskatalogen, Kulturakademin, KulturATOM, Kungsbacka Teatern, Kurage Scenkonst, Masthuggsteatern, Mosaikfabriken, Musikgruppen Judith, Myndigheten för Kulturanalys, Nätverkstan Kulturtidskrifter, Oceanen, Onyx Kulturproduktion, Ord & Bild, Planetafestivalen, Possibilitas, Röda Sten, Scenkonst Gerlesborg, Stallebrottet, Malmön, 3 Droppar Förlag, Woah Dad.

p.s. Hör gärna av dig innan 30/6 om du vill vara ett av de 8 casen!

 

Photo by Miguel Carraça on Unsplash