1952
post-template-default,single,single-post,postid-1952,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Vi söker kulturcase.

För 4:e året i rad har vi fått förtroendet att driva kursen Marknadskommunikation för kulturfältet (30p) för Internationella kulturprojektledare på Nätverkstan/Kulturverkstan.

Kursens första vecka ägnar vi åt föreläsning om varumärke, positionering och identitet. Övriga 5 veckor jobbar studenterna i grupp med ett skarpt case. Med hjälp av de verktyg de fått under vecka 1 skall de identifiera och analysera uppdragsgivarens kommunikationsproblem och avslutningsvis presentera en kommunikationsplan och förslag på förändringar och förbättringar av uppdragsgivarens varumärkeskommunikation.

Vi söker nu 8 nya case, kulturorganisationer eller kulturprojekt, till hösten kurs. Detta är ett jättebra tillfälle för dig som kulturverksamhet att få en fullständig genomlysning av ditt varumärke och din kommunikation.

Tidigare organisationer eller projekt som deltagit som case i utbildningen; Art inside Out, Atalante, Crippas Café, Festival Del Mar, Fuse Fam, Föreningsgatan 2, Galleri Box, Göteborgs Litteraturhus, Kulturakademin, KulturATOM, Kungsbacka Teatern, Kurage Scenkonst, Masthuggsteatern, Mosaikfabriken, Musikgruppen Judith, Nätverkstan Kulturtidskrifter, Oceanen, Onyx Kulturproduktion, Ord & Bild, Planetafestivalen, Possibilitas, Röda Sten, Scenkonst Gerlesborg , Woah Dad.

p.s. Hör gärna av dig innan 31/7 om du vill vara med!

foto: Elizabeth Anderson