1955
post-template-default,single,single-post,postid-1955,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Vi är bra på att positionera varumärken.

Bilden ovan visar markeringar för Pole Position på F1-banan Nürburgring i Tyskland. Inom motorsport är Pole Position en attraktiv plats som ges till den förare som kvalificerat sig bäst i testloppen. Den positionen innebär ett bra utgångsläge inför kommande tävling.

Positionering är kanske den viktigaste marknadsförings- och försäljningsstrategin för ditt varumärke. Den utgör skillnaden mellan att upplevas som unik och att vara en i mängden. Den kan motivera högre pris, stimulera till lojalitet bortom det förnuftiga och locka till mer frekventa återköp. Positionering sätter kursen för varumärket och dikterar vad företaget ska och inte ska göra. Om inte du positionerar ditt varumärke kommer branschen att göra det åt dig.

Hör av dig så snackar vi vidare!