1878
post-template-default,single,single-post,postid-1878,single-format-video,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Reklamhistoria 3.

I ett kärleksbrev till reklambranschen meddelar Lee Clow, en av världens genom tiderna mest kreativa kreatörer idag på alla hjärtans dag att han 76 år ung går i pension efter 50 år i branschen. Denna fina 18-minutersfilm ingår i en dokumentärserie för Art Directors Club. I filmen lyfter han bland annat fram en av de första framgångsrika kvinnliga kreatörerna Mary Welles, och berättar om sitt livs stora utmaning, när Steve Jobs ringde honom efter att han kom tillbaka som vd för Apple och ville förändra deras reklam. Samtalet resulterade i den odödliga hyllningskampanjen till the crazy ones – Think different.

”People who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. And he did!” 

Läs mer här; https://tbwa.com/news/tbwa-media-arts-lab-chairman-lee-clow-retires