1613
post-template-default,single,single-post,postid-1613,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Laundry Society

För ca 1,5 år sedan var vi med och startade varumärkesarbetet för det som idag är Laundry Society. 

Laundry Societys filosofi grundar sig i tanken – Ett nytt sätt att tänka tvätt. Vi tvättar för mycket idag, vissa klädesplagg som använts en gång behöver faktiskt inte tvättas. De räcker att de vädras och fräschas upp med tvättspray. Då sparar man på plagget och på miljön. Laundry Society jobbar efter FNs globala mål för miljö/utveckling och har speciellt tagit fasta på mål 6,7 och 12.

Processen för AAA har inneburit; finslipning av affärsidé, research och omvärldsanalys, målgruppsanalys, sätta en riktning i form av kärnvärden, vision och mission, naming, identitet, förpackningsdesign och kommunikationsrådgivning. AAA kommer tillsammans med Laundry Society och Patriksson Communication fortsätta att jobba med strategisk kommunikationsrådgivning.