819
post-template-default,single,single-post,postid-819,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Bite

I november-december höll vi en längre kurs i Marknads- & Kampanjplanering på Yrgo. Uppdraget den här gången var lansering av det nya klädmärket Bite. Ett ungt företag med höga ambitioner, som vuxit fram ur en dröm om att skapa en konkret förändring inom modeindustrin, genom att vara ”ett sofistikerat långfinger åt en alltför stillastående bransch”. Utmaningen handlade om både om etik och estetik – att på allvar våga utmana och förändra ett konsumtionsbeteende genom att skapa en gräsrotsrörelse. Som vanligt höll studenterna hög nivå och många nya insikter och idéer kom upp. Här en idé som löser kanske det svåraste av allt, att överraska och engagera kunden i själva köpögonblicket.