777
post-template-default,single,single-post,postid-777,single-format-video,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Gör det bättre själv

Förra veckan höll vi en kurs på Yrgo Reklam & Marknadsföring. Studenternas uppdrag var att göra en taktisk rekryteringskampanj för att skapa uppmärksamhet kring och få rätt folk att söka till Yrgo Reklam & Marknadsföring. I en första work shop sattes kommunikativa mål och klassen enades om en grundidé med huvudbudskapet ”Gör det det bättre själv”. Idén var samtidigt att skapa debatt kring vad som är bra reklam, såväl värderingar och relevans som hantverk och genomförande. Med avstamp i idén gjordes gerillaaktiviteter på stan, PR, event, aktiviteter på sociala medier film och en annons på Blocket där en fiktiv karaktär, reklampolisen Roy.G, uppmanade allmänheten att skicka honom all ”skitreklam” de kom över. De som svarade fick ett mail med uppmaningen att själva söka till Yrgo. Annonsen fick snabb spridning i media. Kampanjen kommer också att följas upp och utvärderas efter ansökningstidens slut. Här är casefilmen. Bra jobbat RM15!