760
post-template-default,single,single-post,postid-760,single-format-video,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2571

Reclaim Spannmålsgatan 2

Under 5 veckor har vi hållit en kurs på Yrgo Reklam. Nordstan har bjudit in Gothenburg Food Trucks att stå för mat och street-känsla när de öppnar sin Food Court på Spannmålsgatan – gatan som gud glömde. Uppdraget var ganska enkelt: Hur får vi gamla och nya kunder att upptäcka den nya Food Courten och hur behåller GFT sin streetcred i samarbete med stora kommersiella Nordstan. Uppgiften innebar: research, insikt, målgruppsanalys och hur gör vi… Vi uppmanade eleverna att testa, testa, testa. Göra om och testa igen! Resultaten blev många och olika; från rena PR-uppdrag, gerilla och instagramkonton till film. Vissa grupper gick tajt på uppdraget medan andra grupper tog såg i ett större perspektiv och lyfte bilden av Göteborg. 11 fantastiska förslag, alla kreativa på sitt sätt och som sagt en stor bredd. Vi kommer i några inlägg att visa några av dem! Här Gothenburg Unfold #1 Det har varit mycket snack om story telling de senaste åren och det har kommit bättre och sämre exempel på det. Några av de sämre tycker vi är när ett företag berättar om sin ”tidslinje” – visst det är företagets historia från a–ö men enligt oss är det inte storytelling. Detta exempel tycker vi är storytelling när det är som bäst, som mest intressant. Att komma lite under huden …